Εορτές ενορίας

Η ΔΙΠΛΗ ΤΡΑΝΗ ΓΙΟΡΤΗ

DSCN2668Μέσα σε κλίμα πανηγυρικό γιορτάστηκε εφέτος η διπλή τρανή Γιορτή,του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της εθνικής Παλιγγενεσίας του 1821.Μετά τό τέλος της Θείας Λειτουεργίας ολο το εκκλησίασμα μαζί μςε τους ιερείς ανέπερμψαν επιμνημόσυνη δέηση στο ηρώον των πεσόντων αγωνιστών.Εν συνεχεία εγινε κατάθεση στεφάνων απο το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του Ιερού Ναού και απο συλλόγους της περιοχής μας.Η Ολη Εκδήλωση εκλεισε με  επίκαιρους παραδοσιακούς χορούς απο το χορευτικό τμήμα της ενορίας μας.Ο π.Κωνσταντίνος αναφέρθηκε στο νόημα του 21 λέγοντας οτι
Το ελληνικό γένος αν σώθηκε ως τα σήμερα, αν επέζησε ύστερα από τόσους αιώνες σκλαβιάς το οφείλει στην ακοίμητη σπίθα που καίει μέσα στα σωθικά της Ελλάδας. «Η τύχη μας, λέει ο Μακρυγιάννης, έχει τους Έλληνες πάντοτε ολίγους. Παλαιόθεν ως τώρα, όλα τα θηρία πολεμούν να μας φάνε και δε μπορούνε. Τρώνε, τρώνε, μα μένει πάντα μαγιά. Αυτή η μαγιά είναι η σπίθα που έφερε το θάμα».Τι άραγε δείχνει το 21; Πάνω και πέρα απ' όλα δείχνει την αγάπη για μια λεύτερη ανεξάρτητη ζωή, δείχνει σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα.Δεν μας προσφέρουν οι αγωνιστές τα όπλα τους. Αυτά είναι απαρχαιωμένα και η θέση τους είναι στο μουσείο. Μας προσφέρουν το αειθαλές μήνυμα ότι ο άνθρωπος νοείται άνθρωπος μόνο ως ελεύθερος, ότι η ανθρώπινη ζωή νοείται μόνο μέσα σε συνθήκες ελευθερίας. Και αυτό το μήνυμα δεν είναι για το μουσείο, παραμένει ενεργό όσο οι δυνάμεις της τυραννίας παραμένουν επίσης ενεργές μέσα στις διαδικασίες της ιστορίας.Τι θα γίνει όμως στο μέλλον; Τι θα συμβεί τώρα που οι πάντες είναι εναντίον μας και που τα διεθνή οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα και οι υπόγειες συνδιαλλαγές μας έχουν αφήσει κυριολεκτικά μόνους στη διεθνή απολυτότητα;Την απάντηση θα δώσει και πάλι πρώτη η ψυχή των Ελλήνων. Τη δίνει όμως και ο Στρατηγός Μακρυγιάννης, που είπε: «Τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί και αμαθείς και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι. Όσοι αγωνιστήκαμεν, αναλόγως ο καθείς, έχομεν να ζήσωμεν εδώ. Το λοιπόν δουλέψαμε όλοι μαζί, να την φυλάξομεν και όλοι μαζί. Και να μην λέγει ούτε ο δυνατός «εγώ», ούτε ο αδύνατος. Ξέρετε πότε να λέγη ο καθείς «εγώ»; Όταν αγωνιστή μόνος του και φκιάση ή χαλάση, να λέγη «εγώ». Όταν όμως αγωνίζωνται πολλοί και φκιάνουν, τότε να λέη «εμείς». Είμαστε εις το «εμείς» και όχι εις το «εγώ». Και εις το εξής να μάθωμεν γνώση, αν θέλωμεν να φκιάσωμεν χωριόν, να ζήσωμεν όλοι μαζί».Την απάντηση δίνει και ο Κολοκοτρώνης που είπε: «Σε μας μένει να ισιάξουμε και να στολίσουμε τον τόπο με θεμέλια της πολιτείας, την ομόνοιαν, τη θρησκεία και την φρόνιμον ελευθερίαν».Ας φροντίσουμε λοιπόν να είμαστε άξιοι συνεχιστές του ένδοξου παρελθόντος μας. Το θάρρος και η ανδρεία των προγόνων μας ας γίνουν οι οδηγοί που θα κατευθύνουν τις πράξεις μας και ας φροντίζουμε πάντα, όχι μόνο να μην προδώσουμε και να μη μολύνουμε το υπέροχο παρελθόν μας, αλλά να στολίσουμε με νέες δάφνες τη δόξα της Πατρίδας μας και να προσθέσουμε νέες σελίδες στην ιστορία τηςΑυτό, θα είναι φόρος τιμής και το θυμίαμα της ευγνωμοσύνης για τη μεγάλη  θυσία των αθανάτων ήρώων. Είναι η καλύτερη ευκαιρία τώρα, όπως και τότε, να συσπειρωθούμε ως ελληνικό έθνος γύρω από τους θεσμούς, την ορθόδοξη πίστη και την εθνική συνείδηση για να κατορθώσουμε να διατηρήσουμε ακέραιες τις αρετές μας, το ιστορικό παρελθόν μας, την παράδοσή μας Ας ευχηθούμε, με την ευκαιρία της εφετινής επετείου του ΄21 και ας ελπίζουμε στα δύσκολα αυτά χρόνια ιδεολογικής, κοινωνικής, πνευματικής και οικονομικής δοκιμασίας της πατρίδας να έλθει σύντομα η ημέρα της ανάτασης, της ανασύστασης και της αναδημιουργίας.Στό τέλος ολοι χειροκροτήσαμε το χορευτικό μας και ψάλλαμε το Υπερμάχω και τόν ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ.
Περισσότερα...
 

Γ ΄ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ ΕΟΡΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΚΡΑΤΟΥΣΑΣ

DSCN2606

Η τρίτη Κυριακή των Νηστειών ονομάζεται <<Κυριακή της Σταυροπροσκύνησης>>. Μετά από τη μεγάλη Δοξολογία στον όρθρο, ο Σταυρός μεταφέρεται σε μια σεμνή πομπή στο κέντρο του ναού και παραμένει εκεί όλη την υπόλοιπη εβδομάδα, οπότε στο τέλος κάθε ακολουθίας γίνεται προσκύνηση του Σταυρού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το θέμα του Σταυρού, που κυριαρχεί στην υμνολογία αυτής της Κυριακής, παρουσιάζεται όχι μέσα στα πλαίσια του πόνου, αλλά της νίκης και της χαράς.
Βρισκόμαστε στη μέση της Μεγάλης Σαρακοστής. Από τη μια πλευρά η φυσική και πνευματική προσπάθεια, αν είναι συστηματική και συνεχής, αρχίζει να μας γίνεται αισθητή, το φόρτωμα να γίνεται πιο βαρύ, η κόπωση πιο φανερή. Έχουμε ανάγκη από βοήθεια και ενθάρρυνση. Από την άλλη πλευρά, αφού αντέξουμε αυτή τη κόπωση και έχουμε αναρριχηθεί στο βουνό μεχρι αυτό το σημείο, αρχίζουμε να βλέπουμε το τέλος της πορείας μας και η ακτινοβολία του Πάσχα γίνεται πιο έντονη.
Η Σαρακοστή είναι η σταύρωση του εαυτού μας, είναι η εμπειρία - περιορισμένη βέβαια - που αποκομίζουμε από την εντολή του Χριστού που ακούγεται στο ευαγγελικό ανάγνωσμα αυτής της Κυριακής: <<όποιος θέλει να με ακολουθεί, ας απαρνηθεί τον εαυτό του ας σηκώσει το σταυρό του, και έτσι ας με ακολουθεί>> (Μαρκ.8,34).
Αλλά δεν μπορούμε να σηκώσουμε το σταυρό μας και ν' ακολουθήσουμε το Χριστό αν δεν ατενίζουμε το Σταυρό που Εκείνος σήκωσε για να μας σώσει. Ο δικός Του Σταυρός είναι εκείνος που δίνει νόημα αλλά και δύναμη στους άλλους. Αυτό μας εξηγεί το συναξάρι της Κυριακής:
Στη διάρκεια της νηστείας των σαράντα ημερών, κατά κάποιο τρόπο, και μείς σταυρωνόμαστε, νεκρωνόμαστε από τα πάθη, έχουμε την πίκρα της ακηδίας και της πτώσης, γι' αυτό υψώνεται ο τίμιος και ζωοποιός Σταυρός, για αναψυχή και υποστήριξή μας. Μας θυμίζει τα πάθη του Κυρίου και μας παρηγορεί.. Είμαστε σαν τους οδοιπόρους σε δύσκολο και μακρινό δρόμο που, κατάκοποι, κάθονται για λίγο να αναπαυθούν. Με το ζωοποιό Σταυρό γλυκαίνει την πίκρα που νοιώθουμε από τη νηστεία, μας ενισχύει στη πορεία μας στην έρημο έως ότου φθάσουμε στην πνευματική Ιερουσαλήμ με την ανάστασή Του.. Επειδή ο Σταυρός λέγεται Ξύλο Ζωής και είναι εκείνο το ξύλο που φυτεύθηκε στον Παράδεισο, γι' αυτό και οι θείοι Πατέρες τοποθέτησαν τούτο στο μέσο της Σαρακοστής, για να μας θυμίζει του Αδάμ την ευδαιμονία και την πτώση του από αυτή, να μας θυμίζει ακόμα ότι με τη συμμετοχή μας στο παρόν Ξύλο δεν πεθαίνουμε πια αλλά ζωογονούμαστε>>.

Συγχρόνως όμως η τοπική μας εκκλησία κατέχει και γιορτάζει ένα μεγάλο κειμήλιο την θαυματουργή Εικόνα της Παναγίας της Σταυροκρατούσης, ένα ΔΩΡΟ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΩΝ ΠΑΤΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΣΕ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΓΛΥΚΑΔΙΩΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΓΕΝΝΑΙΟ ΦΡΟΝΗΜΑ,ΠΙΣΤΗ ΑΚΡΑΔΑΝΤΗ ΣΤΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Ας προχωρήσουμε με σταθερά βήματα προς την προσωπική μας ελευθερία, αφού αποτινάξουμε από πάνω μας τα πάθη και τις παντός είδους πτώσεις και εκπτώσεις  ατενίζοντας τον τίμιο και ζωοποιό Σταυρό και με τις πρεσβείες της Κεχαριτωμένης  Παναγίας μας της επιλεγόμενης Σταυροκρατούσας.




Περισσότερα...
 

Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ

P1070803Μέσα σε κλίμα βαθειάς κατανύξεως εορτάστηκε στην ενορία μας η Κυριακή της Ορθοδοξίας και της αναστηλώσεως των Ιερών Εικόνων. Πλήθος κόσμου κατέκλυσε το Ναό μας προκειμένου να συμμετάσχει στην Θεία Λειτουργία και στην περιφορά των Ιερών Εικόνων. Η Ορθοδοξία μας, ανέφερε ο π.Κωνσταντίνος δεν είναι ένα παράθυρο το οποίο εποπτεύει μόνο ένα κομμάτι του ουρανού αλλά είναι η νοητή κλίμαξ που συνδέει ολόκληρο τον ουρανό με την Γή. Στον Ορθόδοξο Χριστιανό ανοίγεται διάπλατα ο ουρανός για να τον δεχτεί, εφόσον έχει προηγηθεί το Άγιο Βάπτισμα και το Χρίσμα. Ανεφέρθη στα προσκυνητάρια που κάθε χρόνο τοποθετούσε η εκκλησία σε όλη την ενορία μας, με την ευλογία και του αοιδίμου π.Δημητρίου. Παρότρυνε τους πιστούς να είναι πάντα αναμμένο το καντηλάκι τους προκειμένου να ζεσταίνει τις καρδίες τους και να φωτίζει το δρόμο που οδηγεί στην σωτηρία. Να χαιρόμαστε που είμαστε μέλη της γλυκύτατης Ορθοδοξίας μας 

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ

 

P1070741

Η Ενορία μας εόρτασε και φέτος την μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος Βλασίου του Θαυματουργού,επισκόπου Σεβαστείας , στο παρρεκκλήσιο που τιμάται πρός τιμήν Του.
Την παραμονή τελέστηκε πανηγυρικός Εσπερινός με αρτοκλασίες.
Αρκετοί ιερείς μας τίμησαν με την παρουσία τους.Μίλησε επικαίρως ο Αρχιμ.Χαρίτων Αθανασόπουλος,ιεροκήρυξ και  προιστάμενος του Ιερού Ναού Παναγίας Βοηθείας και υπεύθυνος του Νοσοκομείου Ρίου.
Ανήμερα τελέστηκε Θεία Λειτουργία οπου μίλησε για την σεβάσμια μορφή του Αγίου Βλασίου ο πρωτ.Χρυσόστομος Αθανασόπουλος.
Το απόγευμα εψάλλη η Παράκληση πρός τον Αγιο Βλάσιο οπου σημειωτέον ειναι θαυματουργός,ιδιαιτέρως σε παθήσεις του λαιμού,και ο π.Κωνσταντίνος εκλεισε την εορτή με ευχές και ευλογίες.
Και του χρόνου να μας αξιώσει ο Αγιος Βλάσιος να τον εορτάσουμε ξανά.

 

ΒΙΟΣ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ

Ο Άγιος Βλάσιος ο Ιερομάρτυρας Επίσκοπος Σεβαστείας εορτάζει στις 11 Φεβρουαρίου



Ο Ιατρός
Ο ένδοξος Ιερομάρτυς του Χριστού Βλάσιος, γεννήθηκε στη Μικρά Ασία, στα μέρη του Πόντου και έζησε στα χρόνια της βασιλείας του Λικινίου. Ο δε Λικίνιος βασίλευσε από το 308 μέχρι το 323 μ.Χ. Είχε σπουδάσει ο Άγιος την Ιατρική επιστήμη. Το ιατρικό έργο δεν το είχε ως επάγγελμα, αλλά το εργαζόταν με πνεύμα φιλάδελφο και αγαθοεργό. Έμπαινε μέσα στα σπίτια των ασθενών, με ενδιαφέρον πραγματικό και αγάπη, για να τους θεραπεύσει. Πολλές φορές, όχι μόνον τους επεσκέπτετο δωρεάν, αλλά τους έδιδε δωρεάν και τα φάρμακα ακόμη. Όταν μάλιστα ο ίδιος δεν μπορούσε να τα πληρώσει, χτυπούσε τις πόρτες καλών χριστιανών και με λόγους αρκετά συγκινητικούς, κατόρθωνε να ανοίγει τις καρδιές τους και το σπουδαιότερον και τα βαλάντιά τους.

Ο Επίσκοπος
Οι ασχολίες αυτές του ιατρικού επαγγέλματος δεν τον εμπόδιζαν, από του να μελετά με πόθο και ζήλο την Αγία Γραφή και άλλα θρησκευτικά βιβλία. Έτσι αναδείχτηκε μία από τις υπέροχες μορφές της εποχής του, μέσα στο Χριστιανικό κόσμο. Δι' αυτό οι Χριστιανοί επέμειναν και τον έκαμαν Επίσκοπο στη Σεβάστεια. Σαν 'Επισκοπος τώρα εργάσθηκε με ζήλον πολύν.

Ο Ασκητής
Αλλά η ψυχή του δεν αναπαυόταν μέσα στον κόσμο. Ποθούσε την μόνωση. Ήθελε να τελειοποιήσει την ψυχή του. Ήθελε να ζει «μόνος μόνω Θεώ». Γι' αυτό έφυγε στην έρημο και επήγε και ασκήτεψε στο Άργαιον Όρος. Ήταν ένα βουνό της Καππαδοκίας. Μέσα σε μια σπηλιά εγκαταστάθηκε. Εκεί, λοιπόν, βρήκε ότι ποθούσε η ψυχή του. Βρήκε την ησυχία και προσευχόταν στο Θεό αθόρυβα και με καθαρή καρδιά. Εκεί σκληρά πάλεψε με τον εαυτό του και προώδευε συνεχώς στην Αγιότητα και στην ένωση με τον Θεό. Όσον αυτός όμως ζητούσε την ησυχία και απέφευγε τον κόσμο, τόσο ο κόσμος πήγαινε προς αυτόν. Βλέπανε οι γύρω του την αρετή του, και τον αγαπούσαν και τον εσέβοντο και ερχότανε να τον συναντήσουν. Τόσο είχε προχωρήσει στην αγιότητα, ώστε ακόμη και τα θηρία ημέρευαν και δεν έφευγαν από κοντά του, αν δεν έβαζε επάνω τους τα χέρια του, για να τα ευλογήσει.

 

Συλλαμβάνεται
Κάποτε όμως έστειλε ο ηγεμόνας Αγρικόλας κυνηγούς, για να κυνηγήσουν στο βουνό άγρια ζώα. Όταν ήρθαν οι κυνηγοί κοντά στην σπηλιά και είδαν συγκεντρωμένα τόσα άγρια, άλλα ημερωμένα ζώα, θαύμασαν και απορούσαν. Ήρθαν πιο κοντά και βρήκαν τον Άγιο να προσεύχεται εκεί στο Χριστό. Επέστρεψαν στον ηγεμόνα και του είπαν, ότι βρήκανε σε μια σπηλιά ένα χριστιανό. Του διηγήθηκαν όμως και αυτά τα παράξενα, που είδαν. Εκείνος τους στέλνει πίσω, μαζί και με άλλους στρατιώτες, για να συλλάβουν τον Άγιο, αλλά και όσους χριστιανούς συναντήσουν εκεί. Ο Άγιος τους ακολούθησε με χαρά διότι ο Κύριος του είχε φανερώσει τον ερχομό τους. Στο δρόμο, που προχωρούσαν, πολλοί ειδωλολάτρες, βλέποντας την πραότητα του Αγίου, επέστρεψαν στον Αληθινό Θεό. Ασφαλώς βοηθούσαν για την επιστροφή τους αυτή και οι προσευχές του Αγίου. Συνετέλεσαν επίσης και μερικά θαύματα. Διότι συγχρόνως γίνονταν και θαύματα στο δρόμο από τον Άγιο. Ασθενείς ξαναβρίσκουν την υγεία τους. Και όχι μόνον άνθρωποι, εθεραπεύοντο αλλά και διάφορα ζώα, με την προσευχή του Αγίου. Ο Θεός με τα θαύματα αυτά ήθελε να ελκύσει την προσοχή των ανθρώπων. Και τούτο, αφ' ενός μεν δια να τιμήσει και δοξάσει τον Άγιο.

Στη φυλακή
Οι στρατιώτες έφθασαν στη Σεβάστεια και σύμφωνα με την διαταγή του ηγεμόνα, φυλάκισαν τον Άγιο. Την επομένη όμως ημέραν πρόσταξε ο ηγεμόνας και έφεραν μπροστά του τον Άγιο και άρχισε να του μιλάει με πραότητα και σαν να ήταν φίλος του. Όταν όμως είδε ότι ο Άγιος ομολογούσε τον Χριστό και χαρακτήριζε τους θεούς δαίμονες εξοργίστηκε και έδωσε διαταγή να τον δείρουν τον Άγιο με ραβδιά χονδρά. Ο Άγιος όμως την ώρα, που τον μαστίγωναν του είπε:
—Μη νομίσεις, αναίσθητε, ότι ανθρώπινες τιμωρίες και δυνάμεις μπορούν να νικήσουν την αγάπη και τη δύναμη του Χριστού, ο Οποίος μου ελάφρυνε τους πόνους. Αφού είπε αυτά ο Άγιος, ο άρχοντας τον έστειλε πάλι στη φυλακή. Την επόμενη ημέρα έφεραν και πάλι τον μάρτυρα στο κριτήριο και ο ηγεμόνας του είπε να θυσιάσει στους θεούς αλλιώς θα θανατωθεί. Και ο Μάρτυς του είπε:
—Όποιος έχει μυαλό δεν θυσιάζει σε θεούς κατασκευασμένους από χέρια ανθρώπινα.
Μόλις είπε αυτά ο Μάρτυς, τον κρέμασαν αμέσως σε ένα ξύλο και, ξέσχιζαν τα πλευρά του. Παρ' όλο όμως, που τον βασάνιζαν, με αυτόν τον φρικτό τρόπο, αυτός δεν φοβήθηκε καθόλου. Αντίθετα, μάλιστα, έλεγε:
—Εγώ δεν φοβάμαι τα βασανιστήρια σου, επειδή πιστεύω στις αιώνιες ανταποδόσεις, στις οποίες και αποβλέπω.
Τον κατέβασαν κατόπιν από το ξύλο και τον έστειλαν στη φυλακή.



Το μαρτυρικό τέλος του Αγίου
Κατόπιν το ξανάφεραν και πάλι στο κριτήριο και του λέγει ο ηγεμών:
—Θυσιάζεις, Βλάσιε; ή όχι;
—Ποίος άνθρωπος, με μυαλό είπε ο Άγιος, θα καταδεχόταν να προσκυνήσει τέτοια βδελύγματα, που προκαλούν αηδία και σιχαμάρα;
—Αν ίσως, του λέγει ο ηγεμόνας, και σε ρίξω μέσα στη λίμνη, μπορεί ο Θεός σου να σε προστατέψει;
—Δοκίμασε και θα καταλάβεις, του απήντησε ο Άγιος.
Διατάσσει τότε αμέσως ο ηγεμόνας και ρίχνουν τον Άγιο στην λίμνη. Εκείνος αφού έκαμε το σημείο του Τιμίου Σταυρού, καθόταν σώος και αβλαβής επάνω στα νερά, σαν να ήταν έξω, επάνω στην ξηρά και έλεγε στους παρευρισκομένους ειδωλολάτρες;
—Αν έχουν και οι θεοί σας κάποιαν δύναμη, πηδήξτε και σεις μέσα για να δούμε την δύναμη τους.
Όταν άκουσαν αυτά μερικοί ανόητοι, φανατικοί και υπερήφανοι ειδωλολάτρες, πήδησαν μέσα στη λίμνη. Ήσαν εξήντα οκτώ άνδρες. Αλλά αμέσως οι δυστυχείς πνίγηκαν. Πήγαν, σαν μολύβι, στο βυθό της λίμνης. Την ώρα όμως εκείνη παρουσιάστηκε Άγγελος Κυρίου, χαιρέτησε τον Άγιον και με μεγάλην χαρά και ιλαρότητα του λέγει:
—Έβγα έξω και λάβε το στεφάνι της νίκης και του μαρτυρίου, που σου ετοίμασε ο Χριστός. Θα τελειώσουν πια τα μαρτύρια σου.
Πράγματι! Ο Μάρτυς βγήκε έξω, περπατώντας επάνω εις τα ύδατα, σαν να περιπατούσε επάνω στη ξηρά. Έλαμπε δε το πρόσωπο του σαν τον ήλιο. Τότε ο ηγεμόνας τον ρώτησε για μία τελευταία φορά εάν θυσιάζει στους θεούς. Αφού όμως είδε, ότι όλοι οι κόποι του πήγαιναν χαμένοι και δεν επρόκειτο να αλλαξοπιστήσει ο Άγιος, απελπίσθηκε και έβγαλε διαταγή να αποκεφαλιστεί ο Άγιος.
Όταν άκουσε ο Άγιος την απόφαση, προσευχήθηκε προς τον Κύριον, λέγοντας μεταξύ άλλων και τα εξής:
—Κύριε ο Θεός των δυνάμεων, επάκουσόν μου του δούλου Σου και δος την βοήθειάν Σου εις οποίον με επικαλεσθή, ή εις ασθένειαν, ή εις πάσαν άλλην ανάγκην, προς δόξαν του Άγιου Ονόματος Σου.
Έτσι εκείνος προσευχήθηκε, και η προσευχή του έγινε ακουστή από τον Θεό, καθώς απέδειξε ο μετέπειτα χρόνος. Διότι, όσοι στην ανάγκη τους τον επικαλεσθούν με πίστη, τους βοηθεί. Παραλαμβάνει κατόπιν ο δήμιος τον Άγιο από το κριτήριο και τον οδηγεί εις τον τόπον του μαρτυρίου. Εκεί έκοψε την ιερή κεφαλή του επάνω σε μια πέτρα που ήτανε από το μέσα μέρος του τείχους της Σεβαστείας. Μερικοί τότε πιστοί παρέλαβαν και έθαψαν, όπως μπορούσαν το τίμιον αυτού σώμα. Μαζί του έθαψαν και τα δύο παιδιά. "Υστερα από καιρό κάποια εύσεβής και θεοφοβούμενη γυναίκα, έφρόντισε και έκόσμισε τον τάφον του. Αναρίθμητα είναι τα θαύματα, που έχει κάνει μέχρι σήμερα. Αυτόν πρέπει να παρακαλούμε και μεις πάντοτε, για να μας βοηθεί στις δυσκολίες της ζωής μας και να μας χαρίζει και τα προς σωτηρίαν αιτήματα. Έχει λάβει χάριν από τον Θεό. Ο Άγιος Βλάσιος θεραπεύει ιδιαιτέρως τις παθήσεις του λαιμού και του λάρυγγος. Το αναφέρει και η ακολουθία του ως εξής:
Λαιμόν Βλάσιος εκκοπείς διά ξίφους, αλγούσι λαιμοίς ρευμάτων είργει βλάβας. Ο Άγιος Βλάσιος τιμάται παντού, ιδιαιτέρως δε στην Κορινθία. Εις τα Τρίκαλα της Κορινθίας υπάρχει αρχαίο Μοναστήρι. Τιμάται εις το όνομα του Αγίου Βλασίου.

 

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ

Στίχος
Λαιμ
ν Βλάσιος κκοπες δι ξίφους, λγοσι λαιμος ευμάτων εργει βλάβας. νδεκάτ Βλασίου τάμεν αχένα χαλκς τειρής.

πολυτίκιον. χος πλ. α΄. Τν συνάναρχον Λόγον
Φερωνύμως βλαστήσας
ς δένδρον εκαρπον, εράρχα Κυρίου Βλάσιε νδοξε, μαρτυρίου τος καρπος κόσμ προήγαγες, κα θαυμάτων δωρεάς, ναβλύζεις δαψιλς, ς θεος ερομάρτυς, τος καταφεύγουσι Πάτερ, τῇ ντιλήψει τς πρεσβείας σου.

πολυτίκιον χος πλ. δ΄.
Καί τρόπων μέτοχος, καί θρόνων διάδοχος, τ
ν ποστόλων γενόμενος, τήν πρξιν ερες θεόπνευστε, ες θεωρίας πίβασιν· διά τοτο τόν λόγον τς ληθείας ρθοτομν, καί τ πίστει νήθλησας μέχρις αματος, ερομάρτυς Βλάσιε· πρέσβευε Χριστ τ Θε, σωθναι τάς ψυχάς μν.


Περισσότερα...
 

ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ

Παρεκκλήσιο Ι.ΝΑγίου Ανδρέου

ΕΓΛΥΚΑΔΟΣ

ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ

  Την Τρίτη   11 Φεβρουαρίου 2014  εορτάζει  το γραφικό  εξωκλήσι  της ενορίας μας προς τιμήν του Αγίου ΒΛΑΣΙΟΥ επισκόπου Σεβαστείας του θαυματουργού,που βρίσκεται  στην περιοχή Τζολεικα άνωθεν του Κοιμητηρίου Εγλυκάδος με το εξής πρόγραμμα:

 Σάββατο απόγευμα. Πανηγυρικός Εσπερινός μετα  αρτοκλασίας ώρα 5 μ.μ.,

ΤΟ ΠΡΩΙ .Πανηγυρική Θεία Λειτουργία  μετα αρτοκλασίας.

Θα λειτουργήσει και θα ομιλήσει ο π. Χρυσόστομος Αθανασόπουλος. Ώρα 7-10 π.μ.

ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ της εορτής θα τελεστεί Ιερά Πάράκλησις προς τον Άγιο Βλάσιο ,ο οποίος σημειωτέον είναι προστάτης των παιδιών, των πασχόντων από ασθένειες του λαιμού, ως και των δασών, Ώρα 5 μ.μ.

 Αξίζει κανείς να επισκεφτεί  τον ιερόν αυτόν χώρο για να πάρει τις ευλογίες του Αγίου μας

                                                                                                            ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ


agios-vlasios

 

Σελίδα 15 από 21